Skip to main content

Docència

Estudiants de mestres

Un estudi constata que cal potenciar la competència oral dels futurs mestres

13.02.2024
Share

Les universitats fan poques activitats que ajudin a desenvolupar la competència oral de l’estudiantat. Un estudi en el qual ha participat la directora del grau en Logopèdia d’UManresa, Sandra Espino, ha arribat a aquesta conclusió. L’estudi s’ha publicat a la revista mexicana Perfiles Educativos. A més de posar en relleu la falta d’activitats per treballar la competència oral, l’estudi constata que l’estudiantat té pocs recursos lingüístics. També assenyala la coincidència entre els docents de participar en processos formatius que contribueixin de manera més efectiva en el desenvolupament d’aquesta competència. L’article, el signa com a autora principal Marta Gracia, de la Universitat de Barcelona, i també hi han participat, Judit Alcalde Sicilia i Iris Merino Rubio.  

L’estudi al qual fa referència l’article tenia com a objectiu analitzar les activitats que fan els docents universitaris de formació inicial del professorat relacionades amb la competència en llengua oral, saber com se'n fa l’avaluació, conèixer quina és la seva percepció sobre la competència en llengua oral de l’estudiantat i recollir les seves propostes per millorar-la en els futurs docents.

L’elaboració de l’estudi va incloure entrevistes a disset docents de quatre universitats que imparteixen formació inicial de mestres i professors d’educació infantil, primària i secundària. En les entrevistes hi van participar docents del Campus Manresa i Vic de la UVic-UCC.

 

Contacta amb nosaltres

Contacta'ns