Skip to main content

Docència

Caràtula del pòdcast "Pròxima pantalla"

El grau en Multimèdia de la UVic-UCC crea el pòdcast “Pròxima pantalla” per incentivar les vocacions tecnològiques

17.01.2023
Share

Davant la necessitat d’incorporar perfils tecnològics en l’àmbit dels videojocs, les tecnologies digitals i els entorns interactius, el grau en Multimèdia. Aplicacions i Videojocs de la UVic-UCC ha creat el pòdcast “Pròxima pantalla”. L’objectiu d’aquest nou format és fomentar les vocacions tecnològiques entre els joves de 14 a 20 anys i animar l’alumnat a estudiar titulacions relacionades amb els àmbits esmentats. En aquest sentit, es vol incentivar, d’una manera especial, la formació de les noies, ja que en aquest tipus d’estudis continuen sent minoritàries.

El pòdcast “Pròxima pantalla”, que es va començar a emetre la setmana del 20 de desembre passat, consta de deu capítols que tracten deu temàtiques diferents. El projecte té com a finalitats específiques divulgar els diferents perfils professionals en l’àmbit digital, mostrar les motivacions que tenen els estudiants per especialitzar-se en aquests àmbits i divulgar projectes de recerca amb impacte social que utilitzin aquestes tecnologies. “Volem mostrar que darrere d’un producte tecnològic hi ha molts perfils diferents de professionals que poden provenir d’àmbits molt diversos, com ara el tecnològic, l’artístic, l’humanista, etc.”, explica Sergi Grau, professor i investigador de la Facultat de Ciències, Tecnologia i Enginyeries (FCTE) i, alhora, realitzador i director del pòdcast. Segons ell, amb aquest nou format “també volem evidenciar que els productes tecnològics poden tenir un impacte social, per tal d’atreure més noies en aquest sector. Per aquest motiu al pòdcast mostrem projectes de recerca que avaluen aquest impacte i mostren les potencialitats futures de la tecnologia”. 

Deu temes i una gran participació

Els temes que s’han abordat en aquesta primera temporada són: el disseny de jocs (capítol 1), disseny d’experiències d’usuari (2), la creació de la part visual (3), aplicacions mòbils (4), desenvolupament de videojocs (5), intel·ligència artificial (6), realitat virtual i realitat augmentada (7), gamificació (8), la importància de l’àudio (9) i la perspectiva de gènere (10). Tots els episodis poden consultar-se en aquest web i també a les plataformes Youtube, Spotify, iVoox i Soundcloud.

Cada capítol té una durada mitjana d’uns 50 minuts i en la seva producció hi han participat gairebé una trentena de persones entre estudiants, professionals de diferents àmbits i els investigadors Anna Puig, Imma Rodríguez, Joan Casas, José Díaz, Carles Bosch i Sergi Grau. 

El pòdcast realitzat des de la FCTE de la UVic-UCC ha comptat amb el suport del Departament de Cultura i l’Institut Català de les Empreses Culturals, el Vicerectorat de Recerca i Transferència de Coneixement i la Unitat de Divulgació Científica de la UVic-UCC.

Contacta amb nosaltres

Contacta'ns