Skip to main content

Docència

UManresa programa soft skills
UManresa programa soft skills
UManresa programa soft skills

UManresa desenvolupa un programa pioner per potenciar el talent de l’estudiantat

14.03.2023
Share

UManresa està estenent als seus estudis un programa pioner per desenvolupar el talent de l’estudiantat. El programa es va iniciar fa tres anys al grau en Infermeria i en aquests moments ja s’ha començat a implantar al grau en ADE i als cicles formatius de grau superior d’Empresa i Educació del Campus Professional. 

L’objectiu del programa és que l’estudiantat treballi el seu autoconeixement, que reconegui punts forts i febles i que pugui treballar aquests darrers per millorar i sumar un element competitiu i diferencial a la seva formació més enllà dels coneixements i capacitats tècniques de la professió que estudia.

El programa parteix de la realitat que les competències tècniques específiques d’una professió i el currículum ja no són suficients per accedir a un lloc de treball. En els processos de selecció cada vegada prenen més importància altres habilitats, les conegudes com a transversals o soft skills, que són les que, més enllà dels coneixements tècnics que té un professional, garanteixen l’adequació d’un candidat per a un lloc de treball. 

Un element diferencial de l’estudiantat d’UManresa

Gràcies a aquest programa, els estudiants formats a UManresa poden anar més enllà de les competències bàsiques i tècniques que ha de tenir un professional. En el marc del programa es treballen les 5 A, que constitueixen la base del talent d’una persona: autoconeixement, autoconcepte, autoestima, autoconfiança i autovaloració positiva. L’objectiu és fer un mapa del talent de cada estudiant i treballar el desenvolupament de les habilitats a partir d’aquesta base. 

El programa es desenvolupa a partir del kit “Talento y punto”, dissenyat per l’expert i docent col·laborador d’UManresa Carlos Bella. L’estudiantat treballa les seves competències elaborant un mapa de la seva pròpia autopercepció, que es contrasta amb unes avaluacions estandarditzades. El resultat de les dues avaluacions és el punt de partida de la tasca que es farà per treballar les mancances detectades en cada persona pel que fa a totes les competències que formen part del mapa del talent. Aquest treball es desenvolupa en sessions de simulacions i a través de tutories. Es tracta, segons Bella, que “cada estudiant identifiqui el seu mapa del talent, que conegui quin és el seu punt de partida per desenvolupar les competències que té més fluixes i que es doti d’eines de comunicació que li permetin defensar el seu talent i potenciar-lo”. 

Contacta amb nosaltres

Contacta'ns