Skip to main content

Docència

Les propostes de l’Escola Font del Roure i de l’Escola Xoriguer guanyen als Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
Les propostes de l’Escola Font del Roure i de l’Escola Xoriguer guanyen als Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
Les propostes de l’Escola Font del Roure i de l’Escola Xoriguer guanyen als Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants
Les propostes de l’Escola Font del Roure i de l’Escola Xoriguer guanyen als Premis La Ciència i l’Enginyeria i els Infants

Les propostes de l’Escola Font del Roure i de l’Escola Xoriguer guanyen els Premis la Ciència i l’Enginyeria i els Infants

09.07.2024
Share

L’Escola Font del Roure de Masquefa ha estat la guanyadora de la sisena edició del Premi la Ciència i els Infants amb la proposta “Descobrint la llum. Buscant camins d’aprenentatge”. El premi, que convoca UManresa i que compta amb el patrocini d’ICL Iberia, es va fer públic el 12 de juny passat durant un acte que va tenir lloc a l’edifici FUB4. En el mateix acte es va fer públic el veredicte de la segona edició del Premi l’Enginyeria i els Infants, patrocinat pel Col·legi d’Enginyers Tècnics i Industrials de la Catalunya Central (CETIM). En va resultar guanyadora la proposta de l’Escola Xoriguer de Centelles, amb “Els engranatges multipliquen la velocitat i generen electricitat”.

A l’acte de lliurament dels premis hi van assistir representants dels estudis d’Educació Infantil d’UManresa, d’ICL Iberia i del CETIM. L’esdeveniment va incloure una xerrada de Núria Salán, professora de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i presidenta de la Societat Catalana de Tecnologia, que va destacar la importància de visibilitzar les dones en ciència i tecnologia. Salán va mencionar figures destacades com Maria la Jueva, Hildelgarda de Bingen, Beulah Louise Henry i Hedy Lamarr per subratllar la necessitat de mostrar referents femenins als infants.

El jurat va premiar la proposta de l’Escola Font del Roure per la seva originalitat i per apropar el concepte de la llum als infants de 0 a 6 anys, tot destacant la qualitat i intencionalitat dels materials utilitzats. La proposta de l’Escola Xoriguer va ser reconeguda per la seva capacitat d’orientar els infants cap a conceptes tècnics i es va valorar també la implicació dels nens en la seva elaboració.

Altres premis

El segon premi del Premi la Ciència i els Infants va ser per a l’Escola Anton Busquets i Punset de Calders amb “Deixem traça amb el pèndol” i el tercer per a l’Escola Bressol Municipal Serra de Sanferm de Vic amb “Quan el pes entra en joc”. En el Premi l’Enginyeria i els Infants, el segon premi es va atorgar a l’IE Mata de Torelló amb “Com funciona un pèndol” i el tercer a l’Escola Sant Joan de Berga amb “Pedalem”.

Ambdues convocatòries han rebut un total de setze propostes, amb una dotació econòmica de 600 euros per al primer premi, 400 per al segon i 200 per al tercer, destinats a la compra de material educatiu científic i tecnològic.

El jurat del Premi la Ciència i els Infants va ser format per Elna Selga (Centre de l’Aigua de Can Font), Marcos Herrero (ICL), Anna Hinojo (Lab 0_6) i Loli Vázquez (Facultat de Ciències Socials de Manresa). El jurat del Premi l’Enginyeria i els Infants va incloure Ester Badia Padilla, Daniel Calvo (CETIM), Mar Lazaro Gel (Lab 0_6) i Gabriel Lemkow Tovias (Facultat de Ciències Socials de Manresa).

Les escoles participants van rebre assessorament per desenvolupar les seves propostes, que ara formen part del material educatiu dels centres. 

Contacta amb nosaltres

Contacta'ns